Komplex gyógypedagógiai fejlesztés
Ez a megközelítés olyan fejlesztési folyamatot jelent, mely több területen foglalkozik a gyermek fejlődésével. A fejlesztés során célzottan foglalkozunk az elmaradást mutató területekkel. A cél, hogy a gyermek az érintett területek mindegyikén fejlődjön, képessé téve arra, hogy hatékonyan tudjon kommunikálni, mozogni, tájékozódni, illetve tanulni.
Kiknek ajánlott?
Akik a tanulási képességek egy vagy több területén elmaradást mutatnak. Melyek ezek?
szociális (például: beilleszkedési, alkalmazkodási problémák; együttműködési nehézség; feladattudat, feladattartás gyengesége)
orientációs (például: tájékozódási problémák a saját testen, térben, síkban; nehézségei vannak az időben való tájékozódásban)
kommunikációs (például: beszédészlelési- és beszédmegértési problémák; szókincs fejletlensége; kifejezőkészség fejletlensége)
kognitív (például: észlelési, figyelmi, emlékezeti problémák; nehézségek a gondolkodás terén)
motoros (például: nagymozgás, finommozgás nehézségei; mozgásszervezés problémái; összerendezetlen mozgáskoordináció, ügyetlenség)